Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за тампони на стабилизиращата щанга

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    След перипетиите около смяната на тампоните с оригинилни такива, реших да си реша проблема сам.Както бях писал, имах намерение да махам бертовете на щангата за да нахлузя ладовия тампон без да се цепи.Обаче се оказа абсолютно ненужно упражнение.Добре че поне реших първо да проверя положението.Взех си тапмони от Жигула/Лада.Трябва да отбележа че има тампони и тампони.Едните са гладки и черно лъскави и по твърди, другите са меки, малко сивеят и материала прилича на гумичка за триене на молив.Демек първите ми се видяха по-качествени, та си взех от тях - по1 лв.парчето.Тампоните са с отвор 20мм., а щангата е с диаметър 22мм.След това разкапсоловах тампоните с помощта на чук и тънък секач.С плоска пила припилих остатъците от капсоловането но не нацяло и им запилих ръбовете да стане нещо като фаска.На долната черупка, с помощта на фрезер/може и с кръгла пила/малко разширих отворите и също им направих нещо като фаска.Реших че е по-добре да не махам нацяло остатъците от занитването за да играят роля на водачи между долната и горната черупка при монтажа.Опасявах се че ако ги махна на цяло двете черупки няма да се центрират.Слес това сцепих ладовите тампони и ги центрирах във черупките, за да отбележа мястото където ще пробия отвор 6мм в който да влезе пъпката на ладовия тампон.Някои казват че няма смисъл и ги режат аз обаче прецених така.Впоследствие намазвам тънко горната черупка с грес, намествам тампона на щангата и монтирам двете черупки,като ги захващам с болтовете без да ги стягам.Тука ще препоръчам да смените оригиналните болтове с такива с 10мм по-голяма дължина, тъй като се иска втори човек да притиска горната черупка за да хванат болтовете.Така ще може да се справите и сами.Центрира се тампона на ръка, и с последователно притягане на двата болта се гледа пъпката на тампона да влезе в отвора на черупката, след което се достяга.О снимките се вижда че нри монтажа на тампона двата края се отварят само с около 5-6мм, след стягането се прибират напълно.Вече 8-ми ден карам с тях и няма тропане,тракане, скърцане засега.Така за мен въпроса с тампоните е решен поне засега, ще видим колко ще изкарат.Следващия път от въпросното упражнение остава само смяна на тампони без пилене, чукане и т.н.Ся който иска да слага ладови, който иска силиконови, оригинални а ако има желаещи да дават 300+ за нова щанга.
    Attached Files
    Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 18:28.
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #47
      Станало е много добре.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #48
        Много вероятно е вече да забравиш за тях, пък нека някой дето ни мислят за бай ганьовци да си слагат ултра-мега "оригиналните" тампони.
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

        Comment


        • #49
          Ми на Жигулата за 27 години и над 600к километра съм сменял два пъти тампони.
          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

          Comment


          • #50
            Митак, супер е станало. Кажи как смени щангите- как смъкна тая от колата, за да сложиш тая от 20 лв. със здравите тампони? Мисля и аз по празниците да се пробвам, трябва ми повече информация. Днес си взех Ладови по 1 лв, че по-твърди, имаше и силиконови със същата форма, ама мнооого меки ми се сториха. И биелетки взех, и горни носачи рециклирам... ама свалянето на щангата ме стряска най-много. Ако искаш , драсни на лични. Мерси.
            Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
            Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
            Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
              Митак, супер е станало. Кажи как смени щангите- как смъкна тая от колата, за да сложиш тая от 20 лв. със здравите тампони? Мисля и аз по празниците да се пробвам, трябва ми повече информация. Днес си взех Ладови по 1 лв, че по-твърди, имаше и силиконови със същата форма, ама мнооого меки ми се сториха. И биелетки взех, и горни носачи рециклирам... ама свалянето на щангата ме стряска най-много. Ако искаш , драсни на лични. Мерси.
              Направете копи /пейст и на мен. Има тема за това във важни, ама много работа ми изглежда, нещо лесно не сте ли измислили?
              Last edited by lordliness; d.m.y г., 23:25.
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                Митак, супер е станало. Кажи как смени щангите- как смъкна тая от колата, за да сложиш тая от 20 лв. със здравите тампони? Мисля и аз по празниците да се пробвам, трябва ми повече информация. Днес си взех Ладови по 1 лв, че по-твърди, имаше и силиконови със същата форма, ама мнооого меки ми се сториха. И биелетки взех, и горни носачи рециклирам... ама свалянето на щангата ме стряска най-много. Ако искаш , драсни на лични. Мерси.
                Ами, в интерес на истината не съм вадил щангата от колата.Първоначално мислех да сложа купената 2-ра ръка с оригиналните тампони, но после реших да не рискувам и подменихме втори път тампоните на колата, а тази втората употреба я разглобих и подготвих за резервна.Тампоните на щангата която е на колата я вадиха в сервиза преди около три месеца, разкапсоловаха тампоните и сложиха оригинални, в смисъл такива за Алфа Ромео като платих по 20 за брой.Когато застудя времето обаче се разхлопа дори повече отколкото със стоковите.Уговорихме се да ми ги подменят за тяхна сметка със ладови обаче без гаранция.И там направихме/казвам направихме, защото от 4 години съм им клиент, познаваме се добре и ми позволяват да се въртя край тях и понякога участвам в ремонта ей така за спорта, не за по-евтино/ същото което сам направил в поста със снимките но без да вадим щангата а само черупките и тампоните, които бяха разкапсоловани вече.Само им пробихме дупки.Затова реших върху щангата която купих, да повторя упражнението с цел ако може да е полезно и с нагледен материал.Няма как да извадя щангата от колата на паркинга.Развиват се болтовете на магарето,да падне надолу, откачат се биалетките от щангата,развиват се болтовете които държат кормилната рейка за магарето, откачат се ламарините на тунела и ауспуха от меката връзка за да излезе щангата и да се разкапсоловат оригиналните тампони.В последствие ако се наложи смяна на тампони не е необходимо да се вади ауспуха и ламарините на тунела, а само да провисне магарето и да се откачат биалетките.Развиват се болтовете които държат черупките на тампоните за магарето и същите се измъкват както и тампоните и се подменят с новите.Не съм се замислял, дали ако веднъж са разкапсоловани, смяната им може да се извърши само с развиване на болтовте на тампоните и биалетките и да се измъкнат откъм колелета.Последното ми хрумна вчера след като свалих гумите за да извадя пластмасовите кори на калниците по други причини и хвърлих едно око на тампоните да видя как са - ми не бяха мръднали.Мисля че ще може,ама не съм съвсем сигурен щото умрях от студ и глад и не ми се умуваше повече, пък и започна де се стъмва и бързах да събера чарколяците.Обаче за първоначална смяна поне аз не знам начин без подемник или поне без канал да може да се извади тъпата щанга.Що па са я сложили зад мотора не знам, гледах на един приятел БМВ-то - пред мотора беше, почти едно към едно като на ладите, а там е лесно.Така че показах само какво съм правил вече,съжалявам ако сте помислили че сам намерил начин да я извадя без екшън.
                Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 00:59.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                  Митак, супер е станало. Кажи как смени щангите- как смъкна тая от колата, за да сложиш тая от 20 лв. със здравите тампони? Мисля и аз по празниците да се пробвам, трябва ми повече информация. Днес си взех Ладови по 1 лв, че по-твърди, имаше и силиконови със същата форма, ама мнооого меки ми се сториха. И биелетки взех, и горни носачи рециклирам... ама свалянето на щангата ме стряска най-много. Ако искаш , драсни на лични. Мерси.
                  Ванкааа, вземи силиконовите!

                  И от гумените има добре изработени, но те определено са меки и еластични а не корави!
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                    ...
                    Не съм се замислял, дали ако веднъж са разкапсоловани, смяната им може да се извърши само с развиване на болтовте на тампоните и биалетките и да се измъкнат откъм колелета.Последното ми хрумна вчера след като свалих гумите за да извадя пластмасовите кори на калниците по други причини и хвърлих едно око на тампоните да видя как са - ми не бяха мръднали.Мисля че ще може,ама не съм съвсем сигурен щото умрях от студ и глад и не ми се умуваше повече, ...
                    Потвърждавам, става тази операция, защото сме я правили веднъж, но е малко "акушеро-гинекологическа" трябват си двама човека и подемник, не че и един няма да се справи но двама е по-добре.
                    Определено не става на паркинга пред блока, или без канал.
                    Have A Nice Day
                    o/_______\o
                    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                    []=о===о=[]

                    Comment


                    • #55
                      Благодаря за мненията дотук.
                      Смятам да ползвам подемник, поне ще качим колата горе и ще започна да разкачам, ако видя дебелия, ще ида на сервиз. Най-вероятно черупките на тампоните ми са още неразкапселовани. Така че, очаквам голямо приключение. Двама ще пипаме, че да видим.
                      Ползвам случая, да ви споделя, за горните носачи, понеже се хванах да рециклирам 2 броя, взех ги от продавалника по 10 лв. парчето. Занесох ги за рециклиране на сферичната става. TRW - то стана, обаче на другия - неизвестна марка, се е изпрошнал алуминия около шарнира. Открива се една едрозърнеста структура на метала - ужас. Човека дето ги рециклира, ми подари един носач TRW , като ми върна и счупения при развалцоването.
                      После си заръчах тампони от нечуваната марка Енерджи, щото идват разглобени. Отвътре са на кръстчета, гумата е с изпъкнали по вътрешния диаметър и по челото кръстчета. Купих си и морска грес от Ферариста и ги намазах отвътре колкото поеха и тогава набих металната втулка, а между носача и тампона грес не сложих.
                      Носачите като ги купих, си имаха разбити тампони. Свалих им металните втулки, демек ги разглобих, почистих и премерих. Кво се оказва. При номинален диаметър 22 мм, единия е с 0,11 мм. отгоре, другия е с 0,14 мм. отгоре, а двата са в минус 0,25 мм. Интересно е, че тампоните са с надписи БОГЕ и ФИАТ на тях. Пълен абсурд. Новите Енерджи, дето взех, втулките им са минус стотна до 4 стотни. Аз на новите тампони сложих старите метални втулки, дето бяха в плюс.
                      А сега почвайте да ме стреляте с коментари. И наздраве на всички, дето не се притесняват от грес под ноктите.
                      Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                      Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                      Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                      Comment


                      • #56
                        Аз ги намазах със силиконова грес!
                        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                        Comment


                        • #57
                          Не знам кво има да го умуваш, Ванка!!!
                          Разскачаш моста и тунела без да пипаш носачите, те провисват достатъчно за да се извади щангата!
                          Разкапсоловаш ги с тънък плосък секач, нахлузваш тампоните и сглобяваш черупките предварително, те ще се закопчеят отново! Ако не се разкопчават след като отвиеш болтовете, сложете им по една капка с ЦО, електрожен.....
                          Успех!


                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #58
                            Вальо, ще се пробвам. Това упражнение с разкапселоването съм го правил със задната стабилизираща щанга, още като взех колата, ама там няма драми със свалянето на щангата, като разкачиш биелетките. Там пък внимавах при навиването на болтчетата, че моста е алуминиев. Абе Алфа - няма лесно, трябва да е все интересно.
                            Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                            Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                            Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                            Comment


                            • #59
                              С морска грес се мажат полиуретановите тампони, а гумените със силиконова или тефлонова грес.Гумата не се маже с обикновена грес, защото греста в същност е втвърдено масло, а тампоните не са маслоустойчиви. Като си купуваме маркуч за нещо в магазина ни питат ,какво ще минава по този маркуч.Бензино и маслоустойчивите са по-скъпи.
                              Аз си смених тампоните на стаб. щанга без да я свалям, но ми отне толкова време и усилия. Толкова ме заболяха пръстите и се уморих, че следващият път по-добре да сваля моста.
                              Alfa164 T.S 148++ HP
                              Alfa156 T.S 144 - коня, ама на хартия.

                              Comment


                              • #60
                                Има логика в това. Но вече ги подготвих, намазани и сглобени са и в понеделник сигурно ще се мятам в приключение. Лошото е, че не знаем материала на гумата на тампона. Имам инфо, че ако гумата е с означение NBR или HNBR, тя е маслоустойчива, а при Н-отпред е и студоустойчива.
                                След време ще стане ясно. Не е проблем следващия път да си купя силиконова или тефлонова грес.
                                Може би най-подходяща ще е грес с молибденов дисулфид? / MoS2 ли се пише? /
                                Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                                Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                                Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                                Comment

                                Working...
                                X